Udzielenie patronatu merytorycznego nad kampanią „Lepszy wzrok, Lepsze życie”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zaćmy, możliwości jej leczenia oraz dostępności innych rozwiązań mających na celu poprawę wzroku pacjenta.
Organizatorem kampanii jest firma Alcon Polska.
W ramach inicjatywy do tej pory przeprowadzono międzynarodowe badanie z 12 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, do którego zaproszono ponad 5 000 osób w wieku powyżej 60 lat. Badanie ujawniło znaczący brak wiedzy na temat zaćmy, w tym niski poziom wiedzy na temat jej objawów i możliwości leczenia.
W ramach kampanii zostaną m.in. przeprowadzone spotkania edukacyjne dla pacjentów i osób zagrożonych tą chorobą. Inicjatywę wsparły organizacje pacjenckie i towarzystwa naukowe takie jak: Polski Związek Niewidomych, Polskie Towarzystwo Okulistyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Federacja Pacjentów Polskich.