Rozwiązanie

21 listopada 2009 Skopje z uczestników Międzynarodowej Inicjatywy „z Europy Wschodniej i Azji Organizacje na rzecz Bezpieczeństwa Pacjentów”

Przyjęte przez uczestników projektu „Europy Wschodniej i Azji Organizacje praw pacjentów i Bezpieczeństwo”

My, uczestnicy Międzynarodowej Inicjatywy „z Europy Wschodniej i Azji Organizacje na rzecz Bezpieczeństwa Pacjentów” (zwane dalej „Stronami”),

Zważywszy, że celem inicjatywy jest konsolidacja wysiłków organizacji partnerskich w Patient Safety and patient-centered wdrażania zasad opieki zdrowotnej w Europie Środkowej, Wschodniej Europy i regionów Azji;

Zważywszy, że dostęp do bezpiecznej opieki zdrowotnej jest podstawowym prawem każdego obywatela w naszych krajach;

Zważywszy, że sektor ochrony zdrowia jest obszar wysokiego ryzyka z powodu zdarzeń niepożądanych, wynikających z leczenia niż choroba, może prowadzić do śmierci, poważnych szkód, komplikacji i cierpienia pacjenta;

Zważywszy, że duża część zdarzeń niepożądanych można uniknąć czynniki systemowe wydają się odpowiadać za większość z nich;

Biorąc pod uwagę, że niskie bezpieczeństwo pacjenta, stanowi poważny problem zdrowia publicznego i wysokie obciążenie ekonomiczne ograniczonych środków na opiekę zdrowotną; nacisk na bezpieczeństwo pacjentów, prowadzi do oszczędności w leczeniu pacjentów narażonych na działania niepożądane i wynikające z niego lepsze wykorzystanie środków finansowych;

Biorąc pod uwagę, że pacjenci powinni być informowani oraz przez angażowanie ich w proces dotyczący bezpieczeństwa pacjentów powinny być informowane o poziom bezpieczeństwa i w jaki sposób można znaleźć dostępne i zrozumiałe informacje, podane w języku, który jest understable dla nich w sprawie skargi, odwołania itd. systemów;

Biorąc pod uwagę, że bezpieczeństwo pacjentów jest istotnym warunkiem poprawy jakości;

Biorąc pod uwagę, że te same zasady bezpieczeństwa pacjentów zastosowanie we wszystkich krajach uczestniczących w programie;

Uznając potrzebę promowania otwartej współpracy między naszymi krajami i stworzenie ram zachęcających do rozwoju polityki i przyszłych działań i między naszymi krajami w zakresie praw pacjentów i bezpieczeństwa,

Strony uzgodniły, że:

  • łączą swoją wiedzę i działania na rzecz promowania bezpieczeństwa pacjenta i praw pacjenta w ich krajach;
  • wymiany informacji, wiedzy i doświadczenia w dziedzinie praw pacjenta i bezpieczeństwa;
  • rozwój wzajemnego programów, prowadzenia wspólnych badań, konferencji, itp.; dać regularnych informacji prasowej do mediów o działalności;
  • pracy, że bezpieczeństwo pacjentów i pacjentów-centered zasad ochrony zdrowia „jest włączona do wszystkich polityk opieki zdrowotnej w swoich krajach;
  • działać w kierunku ustanowienia kultury bezpieczeństwa pacjenta, który koncentruje się na uczeniu się od sytuacji niebezpiecznych i zdarzeń niepożądanych w przeciwieństwie do koncentracji na winę i wstyd;
  • pracy w kierunku rozwoju systemu sprawozdawczości dla pacjenta incydentów bezpieczeństwa w celu zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów poprzez uczenie się od tych zdarzeń;
  • działać w kierunku ustanowienia ram prawnych w zakresie sprawozdawczości i uczenia się, pacjentów odszkodowań za szkody spowodowane procesu opieki zdrowotnej;
  • działać w kierunku wprowadzenia procedur zarządzania ryzykiem w sektorze opieki zdrowotnej;
  • działać w kierunku wzmocnienia pozycji i informowania obywateli i pacjentów z udziałem pacjentów i przedstawicieli organizacji w rozwoju po licies i programów na bezpieczeństwo pacjentów;
  • działać w kierunku upowszechniania informacji dla pacjentów na temat ryzyka, poziom bezpieczeństwa i środków w celu zmniejszenia lub uniknięcia błędów i zapewnienie świadomej zgody na leczenie, w celu ułatwienia pacjentowi wyboru i podejmowania decyzji;
  • prac w kierunku tworzenia dobrego partnerstwa i ścisłej współpracy pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami w zakresie praw pacjentów i bezpieczeństwa w ich krajach;
  • pracy w kierunku rozwoju programów edukacyjnych dla wszystkich właściwych pracowników służby zdrowia i pacjentów w celu poprawy zrozumienia i stworzenia wspólnego języka między profesjonalistami w swoich krajach;
  • regularnych sprawozdań z działań podejmowanych na szczeblu krajowym w celu poprawy bezpieczeństwa pacjenta.